Iskolapszichológia 21.
Az iskolakezdésnél alapvetõ
fontosságú a gyermekek pszichikai alkalmassága, mely a tanulási
képességeket meghatározó percepciós és perceptuomotoros funkciók
fejlettségével mutat szoros összefüggést. A problémakör átfogó kutatási
eredményei szerint a tanulási zavarok fõ oka e funkciók egyenetlen
fejlõdése, hiányos mûködése. A tanulási zavarral küzdõ tanulóknál az
iskolába lépést követõen is fennálló funkciózavarok, kiesések okozzák a
teljesítményproblémát. Bár a fejlesztés optimális idõszaka az
óvodáskorra esik, feltétlenül szükséges a beiskolázott gyerekek
szûrése, és az egyes funkciókban való lemaradások, fejlõdési
egyenetlenségek kompenzálása. Egyéves pszichológiai fejlesztést
végeztünk a kisiskoláskori tanulási zavarok korrekciója céljából az
általános iskola elsõ osztályában. A fejlesztés során olyan tanulási
környezetet kívántunk teremteni, mely a mindennapi pedagógiai munka
során biztosít lehetõséget a perceptuális és a perceptuomotoros
funkciók begyakorlására. A tanulási zavarok szûrése és a fejlesztés
módszertani kialakításában Porkolábné Dr. Balogh Katalin kutatási eredményeire támaszkodtunk.
(A kiadó honlapjáról.)
Kategória |
Iskolapszichológia |
Sorozat |
Iskolapszichológia |
Méret |
A5 |
Oldalszám |
52 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
963 446 319 3 |