Az iskola pszichológiai kultúrájának növelése az oktatásügy fontos, és felismert feladata. A nevelési intézményektől azt várja el a társadalom, hogy a művelődési hátrányok kompenzálásának szem előtt tartásával oldják meg a kultúra átadását, de legalábbis csökkentsék az e hátrányokból származó művelődési egyenetlenségeket. Fontosnak látszik továbbá az az igény, hogy az oktatási intézményekben megforduló minden tanuló jobb minőségű ismeretet kapjon egyéni tanulási stílusának, és fejlődési ütemének figyelembe vételével. A hatékonyság növelésének egyik lehetséges módja, hogy a nevelési intézmények fokozottan törekszenek a tanulókkal kapcsolatos egyéni bánásmód kialakítására. A differenciált bánásmód csak a gyerek személyiségének alaposabb ismeretében kaphat nagyobb teret. Ez azt jelenti, hogy a pedagógus jobban meg tudja ragadni azokat a külső és belső tényezőket, amelyek a gyerek viselkedését és teljesítményének színvonalát meghatározzák. Ennek a gondolkodásmódnak a kialakulását és a hatékonyabb bánásmód megvalósulását jelentősen elősegítheti a pedagógiai területen alkalmazott pszichológiai ismeretek és készségek bővítése.
Kategória |
Gyermekpszichológia |
Méret |
A5 |
Oldalszám |
44 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
978 963 446 498 3 |
- Miért időszerű, hogy beszéljünk az iskolapszichológiáról?
- A korszerű iskolapszichológia nézőpontja
- Útmutató az iskolapszichológus tevékenységéről
- Az iskolapszichológusi munkakör leírása a kísérlet időtartamára
- Társszakmák: kapcsolódás és elhatárolódás
- Tanári készségek
- Az iskolapszichológus munkavégzéséhez szükséges attitűdök és készségek