Állatképes kártyák és bingó-szerű lapok adják a játék alapját, melyben a gyorsaság, figyelem, észlelés fejlődik. Többféle szabállyal és nehézségi szinttel játszható. A bonyolultabb, megnevezős verziót segítik a csomagban megtalálható többnyelvű állatnév-lapok.
Játékosok száma: 2-6 fő
Játékidő: 5-15 perc
Kategória |
Pszichológiai- és társasjáték |
Méret |
speciális |
1. A legfiatalabb játékos kezd. A játék az óramutató járásával megegyezően folyik. Minden játékosnak 8 lapot kell kiosztani. A maradék lapokat lefordítva az asztal közepére kell tenni. A nagy gyűjtőkártyákat is helyezzük – lefordítva – a játéktér közepére.
Az első játékos felfordítja a legfelső gyűjtőkártyát.
Mindenki végignézi a kezében tartott kiosztott lapokat és megpróbál egy állatot felfedezni, ami a gyűjtőkártyán és a saját lapjai között is szerepel. Aki a leggyorsabban megnevezi, és a gyűjtőkártyára rakja az azonos állatot ábrázoló lapját, az nyeri ezt a kört; megszabadult a kártyájától. Csak az első jól válaszoló teheti le az azonos lapját! Ha valaki rosszul választott, visszaveszi a lerakott lapját és 2 büntetőkártyát is kell húznia a központi pakliból.
A kijátszott gyűjtőkártyát újból lefordítva és a gyűjtőkártya-pakli legaljára kell csúsztatni.
Most a következő játékos emeli fel és fordítja meg a legfelül lévő gyűjtőkártyát. Gyorsan, gyorsan találj azonos állatot!
A játék addig folytatódik, míg valamelyik játékos megszabadul a kezében lévő összes állatos kártyájától, ő a nyertes.
2. Minden játékosnak 8 lapot kell kiosztani. A játékosok a kiosztott lapokat ezúttal NEM nézhetik meg! A gyűjtőkártyákat és az osztás után megmaradt kártyákat lefordítva az asztal közepére kell tenni. Az első játékos fordítson fel egy gyűjtőkártyát és kezdjen visszaszámolni: 5… 4… 3… 2… 1… fordít! Mindenkinek ennyi ideje volt arra, hogy a gyűjtőkártya állatait megjegyezze.
Amikor már nem láthatóak a gyűjtőkártyán lévő állatok, mindenki megnézi a saját lapjait. Nos, van egyezés? A saját lapjukból kiválasztják a játékosok azokat, amelyek szerintük szerepeltek a gyűjtőkártyán is! Ha mindenki elkészült, jöhet az ellenőrzés: Újra fordítsuk állatos felével felfelé gyűjtőkártyát, és mindenki nézze meg, hogy jól emlékezett-e. Ha a kiválasztott lapok egyeznek, azokat a játékos félre teheti (már nem kellenek ehhez a játszmához). Ha valaki olyan kártyát tett le, amelyen szereplő állat nem található meg a gyűjtőkártyán, úgy a hibásan lerakott lapot újból vissza kell vennie, és a központi pakliból még egy büntetőkártyát is kell húznia.
Ebben a játékban a gyűjtőkártyák csak egyszer szerepelnek, ha már sorra kerültek, félre kell rakni őket.
A játékot az nyeri, akinek elfogynak a kezében lévő kártyái, vagy az utolsó gyűjtőkártya után a legkevesebb kártyát birtokolja.