Az óvodás és kisiskolás gyermekek kreativitásának játékos fejlesztése
Az óvodákban a kitűzött gyermekrajzok azonnal megmutatják, hogy az ott dolgozó pedagógusok szeretik-e a vizuális nevelést, az ábrázoló tevékenységet. Megfelelő szemléletű nevelőmunkára csak támogató, a vizuális képességeket kibontakoztató, és a gyermek egész személyiségfejlődését megérinteni képes, felkészült pedagógus alkalmas, aki kellő esztétikai érzékkel és megfelelő szakmódszertani kultúrával rendelkezik. A Vizuális technikák a gyakorlatban az óvodai éves terv és az iskolai kerettanterv kiegészítőjeként tartalmazza a különböző vizuális eszközök köré szervezett technikai megoldásokat. Ezek a javasolt lépések segítik egy-egy technika mind jobb megismerését, és megmutatják kreatív alkalmazásukat. Elsősorban óvodapedagógusoknak, tanítóknak ajánljuk, akik 3-10 éves gyermekek nevelésével foglalkoznak. Ajánljuk továbbá napközis nevelőknek, szabadidő-szervezőknek és játszóház-vezetőknek, hogy játéktevékenység közben is változatossá tehessék az ábrázolást. Ezen kívül a segítő szakmákban dolgozó szakembereknek, akik terápiás munkájuk hatékonyságát növelhetik a módszerek alkalmazásával. A szerző különös gondot fordított arra – tekintettel az intézmények korlátozott anyagi lehetőségeire -, hogy a gyűjteményben megtalálható vizuális kellékek egymással variálhatók és jól kihasználhatók legyenek.
Ez a könyv a 2007-ben megjelent Kreativitásfejlesztés játékosan – vizuális technikák gyakorlati útmutatója című kiadvány kibővített, átdolgozott kiadása.
Kategória |
Oktatás |
Méret |
A4 |
Oldalszám |
200 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
978 963 941 272 9 |