Módszerek a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztéséhez
Ahogy azt cím is jelzi, a könyv olyan módszereket mutat be, amelyeket hatékonyan és eredményesen alkalmazunk mindennapjainkban. Célunk egy olyan módszertani gyűjtemény bemutatása, amelynek módszertani arzenáljából ki-ki ízlése és habitusa szerint választhat. Segítség leendő gyógypedagógusok, pedagógusok számára, segítség a sikeres társadalmi integráció megvalósítása érdekében. Módszertani útmutatás is egyben, ahol a „Mit?” kérdés helyett elsősorban a „Hogyan?” kérdésre keressük a választ a tanítási-tanulási folyamatban. Törekedtünk arra is, hogy a könyv elolvasása során ne csak a módszertani gyűjtemény maradjon meg az olvasóban, hanem az a szervezeti átalakulás, szemléletformálás, ami kirajzolódik az olvasása során, és amely az utolsó fejezetben teljesedik ki. Hisszük és valljuk, hogy az első lépés a szemlélet alakulása egy tantestületen belül, amely egy innovációs mag és a vezetőség hite nélkül nem valósulhat meg. Szintén valljuk, hogy nem a gyerekeket kell a tananyaghoz igazítani, hanem minden egyes gyermekhez a tananyagot. Ebben az esetben beszélhetünk csak esélyegyenlőségről. Mindez nem megy egyik napról a másikra. Sok-sok erőfeszítés szükséges hozzá, amelyet kárpótol a gyermekek önfeledt vidámsága, szeretete, a tanuláshoz való viszonyuk. Sokszínű gyógypedagógiai fejlesztőmunkánk társadalmi igények kielégítésére szolgál, valamint az Európai Unió elvárásainak is megfelel.
Kategória |
Gyógypedagógia |
Méret |
B5 |
Oldalszám |
218 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
978 963 984 402 5 |