72 lapos beszélgetést kezdeményező kártyajáték a gyerekek iskolában vagy óvodában megélt élményeiről.
Minden szülő számára ismerős párbeszéd:
Mi volt ma a suliban? – Semmi.
A gyerekek általában nem szívesen osztják meg velünk az iskolában megélt dolgaikat, vagy azért mert nehezen tudják kifejezni magukat, vagy, mert túl sok minden történt, ahhoz, hogy erre a kérdésre egyszerűen válaszolni lehetne, vagy egyszerűen csak mindaz már a múlt számukra, és sokkal fontosabb dolgaik vannak, mint a visszatekintés.
A családi párbeszéd beindításában és gazdagításában nyújt segítséget ez a játékos és szórakoztató, érzelmeket kifejező emojikkal illusztrált kártyajáték, amely 72 érdekes és gondolatébresztő megkezdett mondatot tartalmaz, mint például:
- - Amit szívesen lefotóztam volna a mai napban...
- - Ma alig vártam, hogy...
- - Ma meglepődtem azon, nem számítottam rá, hogy...
- - Amit kiradíroznék a mai napból...
- - Bárcsak elég bátor lettem volna, ahhoz, hogy...
- - Ma elegem volt abból, hogy...
A kártyák úgy lettek megalkotva, hogy érzelmeket, gondolatokat, eseményeket és lehetséges pozitív tanulságokat hívjanak elő a gyermekben. Azáltal, hogy a képek a lehető leginkább kifejezik az adott megkezdett mondat tartalmát, segítik az asszociációt, mellyel a szórakoztató beszélgetés mellett lehetőséget teremt az érzelmi nevelésre, az érzelmi intelligencia, az érzések azonosításáal, verbalizálásával, és hatékony önkifejezés fejlesztésére.
Játszhatjuk családi körben, az iskolából hazafelé jövet, a vacsoraasztalnál, hosszú autó vagy repülőutakon, esti lefekvés előtt, vagy baráti körben pl. pizsamapartikon, szülinapi zsúrokon stb.
A beszélgetőpakli továbbá hasznos eszköz lehet gyerekekkel foglalkozó szakemberek számára is. Pszichológusoknak, gyógypedagógusoknak például a rapport játékos kialakításában, óvónőknek és tanítóknak pedig osztálytermi vagy csoportos beszélgetések kezdeményezésében nyújthat segítséget.
A beszélgetőpakli rugalmasan felhasználható, használjuk bátran a kreativitásunkat.
1 ötlet: Minimum 2 fő játszhatja. A paklit megkeverjük, középre rakjuk, és mindenki húz egy lapot felülről, majd hangosan felolvassa, és befejezi a megkezdett mondatot. Fontos, hogy a kártyák segítségével a szülő is megossza a nap során megélt élményit a gyerekkel, ezért a kártya iskolai tartalmát munkahelyi helyzetre fordíthatja. Ha a gyerek nem tud olvasni, a szülő felolvassa neki. Passzolni lehet, ha a felvetett mondat nem releváns, vagy nem tud/akar válaszolni. Addig folytatjuk a játékot, ameddig jól esik.
Kategória |
Pszichológiai- és társasjáték |
Méret |
<A5 |
Borító |
keménykötésű |