A tanulási zavarok társas és érzelmi oldala.
Főbb fejezetek: A tanulási zavar jellemzői; Tanulási zavaros gyermek a családban; Tanulási zavaros gyermek az iskolában.
"A könyv a tanulási zavar hazánkban kevéssé ismert vetületére szeretné felhívni a figyelmet. A címben feltett, kissé provokatív kérdés körbejárásakor ugyanis azoknak a személyeknek a szemszögéből is megvizsgáljuk a választ, akik a tanulási zavaros gyermekkel napi kapcsolatban állnak. Ennek a több nézőpontból történő megközelítésnek az adja a létjogosultságát, hogy a tanulási zavar egy olyan élethosszig fennálló sajátos állapotnak és működésmódnak tekinthető, mely kihat az egyén életvezetésére, kapcsolatrendszerére, s nem utolsósorban a személyiségfejlődésére is.
A tanulási zavar teljes megértéséhez és a benne rejlő pozitív lehetőségek kiaknázásához lényeges, hogy minél többet tudjunk meg e gyermekek és fiatalok lelki jellemzőiről, viselkedéséről. Mindezt természetesen a társas környezetbe ágyazottan érdemes értelmezni, hiszen a tanulási zavaros gyermek/fiatal számára igen meghatározó a család, illetve az iskola a maga kortárs kapcsolati rendszerével. A testvérekre gyakorolt hatás, a szülők stressz-szintjének alakulása, vagy a tanulási zavarra adott problémás családi válaszok izgalmas és lényeges vonatkozásai a tanulási zavaros gyermek nevelésének. A tanulási zavarok modern, úgynevezett életciklus-szemlélete egyben a rend szerszemlélet térnyerése is, hiszen a tanulási zavaros egyént környezetével nem csak dinamikus kapcsolatban állónak tekinti, hanem hangsúlyozza a kölcsönös befolyásolás tényét is. E könyv ennek szellemében íródott, remélve, hogy hasznos lesz a pedagógusok, segítő szakemberek és nem utolsósorban a tanulási zavaros gyermeket nevelő családok számára is." (részlet a Bevezetésből)
Kategória |
Fejlesztő pedagógia |
Méret |
B5 |
Oldalszám |
108 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
978 615 515 490 4 |