A könyv egy elsősorban a gyógypedagógia számára, és azon belül is az ún. „tanulásban akadályozott”, főként intézetben nevelkedő gyermekek fejlesztésére kidolgozott módszer bemutatására vállalkozik. A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán szerzett sokéves tapasztalat és a kétéves kutatómunka – melyet a Felzárkózás az Európai Felsőoktatáshoz Alap támogatott – alapján létrehozott metódus olyan gyógypedagógiai iskola gyakorlatába építhető be, amely a mentálhigiénés iskolakép alapján új, korszerű tevékenységi rendszert képes magának kialakítani. A munkának két aspektusa van: képzőművészeti, ami az egyéni és csoportos kreatív alkotó tevékenységre épít (művészetterápia), valamint képességfejlesztő oldal. Mindkettő elsősorban pedagógiai munkát jelent. Terápiás munkánk eszköze az egész rendszer, ami komplex módon, kölcsönhatások sorozataként fejti ki hatását. A rendszer tevékenységtartalmát a művészeti alkotómunka, illetve az ehhez szükséges képességek fejlesztése adja. A művészetet és az alkotó tevékenységet mint terápiás eszközt használjuk fel munkánkban.
Kategória |
Művészetterápia |
Méret |
B5 |
Oldalszám |
150 |
Borító |
kartonált |