A napjainkban kibontakozó klímaválság és energiakrízis egyértelművé tette, hogy a fenntartható társadalmi működésmódok kialakítása jelenleg az emberiség előtt álló legnagyobb kihívás. Ebben az átalakulási folyamatban minden társadalmi rendszernek fontos szerepe van. De hogyan segítheti a társadalmak átalakulását az iskolarendszer, melynek elsődleges feladata nem a társadalom átalakítása, hanem éppen a múltban kialakult társadalmi normák és ismeretek átadása a jövő generációi számára? Jelen kötet alapvetően erre a kérdésre keresi a választ a szerzőnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiája területén végzett két évtizedes kutatói, fejlesztői tapasztalatai alapján. A könyv fő üzenete, hogy az iskolák akkor lehetnek a szükséges társadalmi változások előmozdítói, ha képessé válnak egészintézményes szinten, minden működési területükön mintát mutatni a fenntarthatóság felé törekvésre, és a diákok egyenrangú félként kezelve be tudnak kapcsolódni a fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi párbeszédbe. Ha ez sikerül, akkor az iskolák egyszerre válnak maguk is a jelenben fenntarthatóbb intézményekké, és hozzájárulnak egy fenntarthatóbban működő jövőbeli társadalom kialakításához.
VARGA ATTILA pszichológus, a neveléstudományok doktora, szakterülete a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának hatékonysága, értékelése. Két évtizeden keresztül dolgozott az oktatásfejlesztés területén minisztériumi háttérintézményekben kutatási és iskolafejlesztési projektek vezetőjeként, valamint oktatott több hazai egyetemen. Irányításával épült ki a Magyarországi Ökoiskola Hálózat. Jelenleg az ELTE PPK Ember-Környezet Tranzakció Intézetében dolgozik habilitált egyetemi docensként.
Kategória |
Oktatás |
Méret |
B5 |
Oldalszám |
236 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
978 963 4148 944 |