A könyvben az egyes betegségtörténeteket – a rövid elméleti ismertetés után – a terápiás munkán, a gyakorlaton keresztül igyekszem bemutatni, munkatársaimmal együtt.
Az esettanulmányok elsősorban pedagógusok pszichológiai-pszichoterápiás képzését szolgálják. Sok esetben felhasználtuk az adleri individuálpszichológia elméletét és patológia-magyarázatait, melyek a pedagógusok előtt, mint világszerte elterjedt pedagógiai-pszichológiai módszer ismertebb, mint az orvosi-pszichoterápiás teóriák. Nem így van viszont Magyarországon, ahol az adleri szemlélet, mely közelebb áll minden pszichológiai elméletnél a pedagógiához, elterjedésre vár. Lektorunk véleményezése szerint hazánkban ez a könyv az első esettanulmány kötet, mely individuálpszichológiai esetelemzéseket is tartalmaz.
Szeretném, ha az interdiszciplinaritás, a segítő szakmák tevékenysége is megjelenne. Fontos az együttdolgozók egységes szemlélete. Minden team tagnak jelentős szerepe van, legyen az ápoló, nővér, gyógypedagógus, óvónő, gyógytornász, pszichológus, orvos vagy szociális munkás.
Célom, hogy a 3-18 év közötti gyermekekkel, serdülőkkel foglalkozó, oktató-, nevelő-fejlesztő szakemberek gyermekpszichiátriai ismeretei bővüljenek, és korszerűbbé váljanak. A pszichiátriai betegségekkel küzdő gyermekek oktatásának, nevelésének, fejlesztésének minősége javuljon. Az integrált képzés úgy valósulhasson meg, hogy a betegségből eredő sajátosságokat a legmesszebbmenően lehessen figyelembe venni, ezzel csökkentve a devianciák kialakulásának lehetőségét, és megelőzve a gyermek társadalomból való kirekesztődését.
Az már tudott, hogy csodák nincsenek-a könyvcím ellenére-, de megpróbáltuk a legjobb eredményeket elérni az alkalmazott módszerekkel. Ajánlom a következő példákat a jövő gyakorló szakemberei számára, gyakorló szülőknek, és mindenkinek, akik valamilyen formában gyermekekkel foglalkoznak.
Kategória |
Gyermekpszichológia |
Méret |
B5 |
Oldalszám |
140 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
978 963 913 599 4 |