Olyan elméleti és empirikus kutatások eredményei jelennek meg e kötetben, amelyek az emberi megismerés fejlődésének korai (új-szülött-, csecsemő- vagy gyermekkori) szakaszára összpontosítanak, vizsgálódásuk tárgya pedig az emberi megismerés néhány alapvető tudásterülete, elsősorban: a szociális kogníció és a naiv tudatelméleti képesség, a nyelv és az arra épülő képességek, illetve az emlékezet és a fogalmi szerveződés.
A tanulmányok a magától értetődő erőteljes fejlődési hangsúly mellett fokozottan támaszkodnak az idegrendszeri fejlődési zavarokból származó adatokra, ezeknek a tipikus fejlődésből és az érett (fel-nőtt) teljesítményből származó eredményekkel való integrálására, és a különböző tudásterületek közötti fejlődési kölcsönhatások elemzésére – tükrözve a megismeréskutatás néhány fontos mai tendenciáját. Reméljük, a könyv hasznos olvasmány lehet a szakmabelieken túl a gyermeki megismerés kibontakozása iránt érdeklődő pedagógusoknak, szülőknek is.
									 
									
										
											
												
													| Kategória | 
													Általános pszichológia | 
												
																								
													| Sorozat | 
													Kognitív szeminárium | 
												
																																				
													| Méret | 
													B5 | 
												
																																				
													| Oldalszám | 
													204 | 
												
																																				
													| Borító | 
													kartonált | 
												
																																				
													| ISBN | 
													963 950 091 7 | 
												
																							
										 
									 
																																							
												Előszó
Győri Miklós - Korai kognitív fejlődés: tudásterületek, mechanizmusok, interakciók
I. A SZOCIÁLIS KOGNÍCIÓ KIBONTAKOZÁSA ÉS ZAVARAI
Bodor Péter - Az érzelmi fejlődés diszkurzív megközelítése: az érzés (feel)
Egyed Katalin - Tükörneuronok, szimuláció és tudatelmélet
Kiss Szabolcs, Halasi Iringó és Molnár Edit - A humán vélekedésrendszer konzisztenciájának tulajdonítása gyermekeknél
II. A NYELV ÉS AZ ARRA ÉPÜLŐ KÉPESSÉGEK
Pléh Csaba, Lukács Ágnes, Racsmány Mihály és Kovács Ilona - Másféle, fogyatékos vagy csak lassabb. A Williams-szindróma és a genetikai eredetű kognitív zavarok értelmezése
Győri Miklós, Várnai Zsuzsa, Gy. Stefanik Krisztina - A nyelv és a naiv tudatteória elsajátítása: a kölcsönhatások jelentősége és természete
Csépe Valéria, Szűcs Dénes és Honbolygó Ferenc - Hogyan olvassuk a számszavakat? A diszlexia mini-neglekt hipotézisének cáfolata
III. AZ EMLÉKEZET ÉS A FOGALMI SZERVEZŐDÉS KIBONTAKOZÁSA
Király Ildikó és Gergely György - A megfigyeléses tanulás formái és fejlődése
Király Ildikó - Infantilis amnézia I.: Kisgyermekek eseményemlékezetének korlátai
Kónya Anikó - Infantilis amnézia II.: Felnőttek gyermekkori emlékeinek eredete
Ragó Anett - Oksági viszonyok a korai fogalmi fejlődésben - a mesterséges fajtáról alkotott tudás természete óvodáskorban