Ezek az előadások tekinthetők egyfajta bevezetőnek az antropozófiába, egyúttal megtaláljuk bennük az antropozófiai pedagógia alapjának kifejtését is. A gondolaterő és az akarat legyengülése korunkban. Az ember a XV. századig a hagyomány örökségeibe kapaszkodhatott, a XIX. század vége óta az ember lelkileg a semmi előtt áll, mert megszűnt a szellemi világgal való kapcsolata. A szellemi világot újfajta erőkkel kell átélnünk, mert minden régi szellemi örökség elfogyott. A morális intuíciókat régebben közösségek, népcsoportok kapták, ma az egyes embernek kell megszereznie azokat. Az ősi kinyilatkoztatás kiapadt, ezért passzív módon már nem lehet a szellemiséggel kapcsolatot teremteni. Az aktív gondolkodás átmegy akaratba, és ebből az akaratból születik meg bennünk a morális érzék és a morális erő. A Waldorf iskola pedagógiája. A mai pedagógus iránt támasztott követelmények. Korunk megújításának szükséglete a nevelésben. A tanulóknak nemcsak tudást kell átadnunk, hanem a morális magatartás példáját is fel kell mutatnunk. Az Én csak a mi korunktól kezdődően áll leplezetlenül a többi Én előtt.
Kategória |
Gyermekpszichológia |
Méret |
<A5 |
Oldalszám |
196 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
978 963 202 224 6 |