A szerző tizenkét fejezetben írja le a nevelés szerepét a népegészségügy kosarából kiemelt önpusztító magatartás megelőzésében.
A bevezetésben ismerteti a legsúlyosabb problémákat, majd a fogalmak pontosítását követően a mentális egészségnevelés fontosságát a felnőtté válás kríziseit és a nevelési hiányosságokat, a mentális tudatlanság következményeit és a fiatalok mentális állapotát, majd részletesen foglalkozik az önpusztító magatartással, a megoldással és a megelőzés lehetőségeivel. Kiemelten foglalkozik az okos szülők, a jól képzett házi gyermekorvosi szolgálat és a kitűnő pedagógusok lehetőségeivel, hangsúlyozva a megvalósítandó feladatokat, amelyekben a komplex egészségtan tanítás, az alapellátás és a megfelelő gyermekpszichiátriai ellátás feladatait részletezi.
Gyakorlati tanácsokkal szolgál a gyermekek nevelésével foglalkozó szakemberek számára egyrészt, hogy önmagukat jobban megismerjék, másrészt a rájuk bízott gyermekeket. A könyvet gyakorlati tanácsokkal fejezi be, amelyben mindenki találhat a saját maga számára hasznos gondolatokat. A szerző bízik abban, hogy a könyve segítségével jelentősen csökkenthető lesz az a súlyos mentális, pszichés, szellemi, kulturális, szociális és spirituális környezet szennyezés és tudatlanság, amely megakadályozza, hogy a gyermekeink egészséges, boldog felnőtté válhassanak.
A könyv értékét növeli a rendkívül gazdag irodalomjegyzék (173 hivatkozás) és a 29 táblázat.
Kategória |
Mentálhigiéné, szociális munka |
Méret |
B5 |
Oldalszám |
228 |
Borító |
keménykötésű |
ISBN |
978 963 226 637 4 |