Készségfejlesztő kártya trénereknek
- ✓ Nyomozós kártyajáték praktikus vászontasakban
- ✓ Élménydús intervenció számos készség fejlesztésére
- ✓ Aktív, izgalmas és szórakoztató felfedezési folyamatok
Jó lenne feldobni a tréninget valami igazán különlegessel?
Íme egy izgalmas eszköz, mellyel számos terület készségei érinthetők és fejleszthetők:
A résztvevők sokkal jobban tudnak gondolkodni és tanulni, ha a folyamat aktív, izgalmas és vidámságot jelent a számukra. Ehhez kínál nagyszerű intervenciót a nyomozós kártyajáték.
Az élménydús játék közben a figyelem végig fennmarad, a bevonódás garantált, a folyamat pedig szórakoztató. Olyan fontos és alapvető készségek és témák kerülnek felszínre, mint a problémamegoldó és kommunikációs készség fejlesztése, az együttműködés és a csoportmunka erősítése, konfliktuskezelés, döntéshozatal, tárgyalástechnika és vezetői készségek.
A játék célja:
A csoport tagjai közösen, 27 nyom segítségével megfejthetik a "Nagy gyémántrablás" rejtélyét.
Minden kártyán olyan információk szerepelnek, melyek közelebb visznek a megoldáshoz, azonban az egyes információkat kizárólag szóban lehet egymással megosztani. Tilos jegyzetelni, rajzolni, a kártyákat egymásnak megmutatni, körbeadni. A csoport tagjai nem állhatnak fel, nem sétálhatnak. A rejtély megoldására 15 perc áll rendelkezésre.
Hány fős csoporttal ideális a játék?
9–12 fővel ideális, mert így mindenkinél csak 2–3 kártya van, ennyi információt még nehézség nélkül "elbírnak" a résztvevők .
Mennyi a minimum és mennyi a maximum fő a játékra?
Maximum 27 fő, mert ennyi "nyom" (kártya) van. A minimum pedig 4–5 fő, ekkor egy embernél 5–7 kártya van, ebben az esetben nehezebb az információhalmazzal boldogulni.
Mi a játék menete? Ki kell osztani vagy húzni kell a kártyákat?
A kártyákat ki kell osztani, felesleges időt tölteni a húzással (de lehet húzatni is persze – ennek nincs jelentősége).
Kell-e moderátor a játékhoz?
Moderátor ahhoz kell, hogy elmondja a szabályokat – bár ez szerepel az egyik kártyán is –, vagy ha nagyon elakadnak, akkor lehet, hogy pl. egy segítséget ad. A játék után viszont a facilitálás szép keretet ad a megbeszélésének.
Csak egyszer játszható és csak egyféle kimenetel van?
Igen, a játéknak egyféle kimenetele van.
A játék végén milyen konklúzió vonható le?
Például:
- Milyen volt a csapatmunka/kommunikáció/csapatszerepek/hatékonyság? (pl. Hogyan lehetett volna másképpen csinálni?)
- Mi segített csoportként megoldani a feladatot/mi akadályozta?
- Mik a hatékony beszélgetés jellemzői?
- Mitől vesz más irányt egy beszélgetés?
- Hogyan lehet visszaterelni a medrébe egy beszélgetést?
- Milyen tanulási pontokat fedezett fel a csapat önmagáról csapatként/egyénileg?
A nyomozás során a résztvevők különböző készségei fejlődnek:
- problémamegoldás
- kommunikációs készségek
- csoportmunka
- konszenzuskeresés
- vezetői készségek
- bevonás
- felhatalmazás
- facilitálás
A nyomozás végére az is kiderül, hogy ki, mikor, hol és milyen indítékból lopta el a gyémántokat. Játékra fel!
Kategória |
Szervezetpszichológia |
Méret |
<A5 |