Richard R. Skemp könyve több mint 30 évvel ezelőtt azért született meg, hogy érdemes legyen az iskolákban matematikát tanítani. A gyermeküket fejleszteni akaró szülőknek is szól, de elsősorban természetesen a tanítóknak és a matematikatanároknak. Skemp könyvének az a szépsége, hogy összekapcsolja a pszichológiai és pedagógiai szemléletmódot – az értelmes tanulás törvényszerűségeit – a matematika struktúrájából adódó törvényszerűségekkel. Ezért a „pszichológiaibb” első rész és a „matematikaibb” második rész egyaránt hasznos lehet az értelmes tanulás kérdései iránt érdeklődő pszichológusok és a tanulók matematikai gondolkodásának fejlesztésére törekvő pedagógusok számára. A könyvből bátorítást kaphatnak azok, akik napjainkban a matematikai alapokat és a pszichológiai folyamatokat egyaránt figyelembe vevő tananyagtervezés és taneszközkészítés ambiciózus célját tűzik ki maguk elé. El kell jönnie egy új matematikatanítási „forradalomnak”, amelyben „a jó matematikusok a jó pszichológusokkal együtt elkerülik az új matematika hibáit”. Törekednünk kell arra, hogy tanulóink megszeressék a matematikai gondolkodás, a logikai analízis „esztétikai szépségét”. A matematikatanulás pszichológiája újbóli kiadásával ezt a régi-új törekvést kívántuk elősegíteni.
Kategória |
Általános pszichológia |
Sorozat |
SHL könyvek |
Méret |
A5 |
Oldalszám |
414 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
963 864 506 7 |