Mitől Láthatatlan és miben Megismerés? A tanulmánykötet az utóbbi
évtized egyik kiemelkedő felsőoktatáspedagógiai vállalkozása, a
Láthatatlan Kollégium diákjainak és tanárjainak munkáját mutatja be. A
Kollégium nagy hangsúlyt helyezett arra, hogy a diákok az újszerű,
átfogó ismereteket állítsák előtérbe munkájukban, átlépve a hagyományos
szakmai korlátokat. Olyan, több szakterületnek otthont adó munkaközösség
volt ez, amely lehetővé tette a különböző diszciplínákban dolgozó
tanárok és diákok párbeszédét, úgy, hogy eközben a sokszínűség sem
veszett el. Kínálkozó terület ennek a sokszínűségnek az érvényesítésére a
megismeréstudomány, ahol a szakterületeket átívelő törekvéseken van a
hangsúly. A kötet jól mutatja, hogy a Láthatatlan Kollégium munkájában
is együtt él a kognitív tudomány empirikus és fogalmi oldala. A
kísérleti munkák a csecsemőkori és kisgyermekkori fejlődés és a nyelv
kérdéseit vizsgálják. A nyelv szorosan vett nyelvészeti munkákban is
meg- jelenik, olyan alapkérdéseket vetve fel, mint mi is a szó,
fordíthatóak-e egyáltalán a nyelvek stb. A kognitív tudomány
modelljeinek elemzése során a veleszületettség modern kritikájától
jutunk el Descartes mai relevanciájának elemzéséig, vagy oda, hogy
valóban megváltó szerepe van-e a biológiai modelleknek a
megismeréskutatásban, összekapcsolódik-e ismeretelmélet, pszichológia és
biológia? Diákok és tanárok, azóta sokszor híressé vált és külhonban
dolgozó fiatalok izgalmas dolgozatai segítik a két kultúráról terjengő
téveszmék oszlatását.
Kategória |
Általános pszichológia |
Sorozat |
Kognitív szeminárium |
Méret |
B5 |
Oldalszám |
260 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
978 963 950 049 5 |