Hogyan értékeljük diákjainkat? Mit írjunk, hogy ne csak az osztályzatokat fordítsuk le az ajánlott jelzős szerkezetre, hanem valóban érdemi, a szülők és a tanulók számára is érthető értékelést adjunk? Mit csináljuk majd akkor, ha minden igyekezetünk ellenére, a szöveges értékelést elolvasó szülő és tanuló azt kérdezi: És akkor ez hányas lenne? Ön is az osztályozós gyakorlatban nőtt fel, és hasonló kérdések foglalkoztatják? Esetleg nincs még kiforrott módszere a szöveges értékelésre? Szívesen megismerné más iskolák már bevált rendszerét? Segítséget jelentene, ha megoldási javaslatokat kapna a leggyakrabban felmerülő problémákra, és szempontrendszereket a tantárgyakhoz, műveltségi területekhez kapcsolódóan? Az értékelés általános pedagógiai kérdései mellett a könyv részletesen foglalkozik az elmélet gyakorlatra való lefordíthatóságával, kiemelten a szöveges értékelés alapvető feltételeivel, a tanulók megismerésével, a tanulók egyéni sajátosságaira építő pedagógiai munkával. Kitér az értékelés helyi, iskolai rendszerének kidolgozása során gyakran felmerülő konkrét problémákra. A tantárgyakhoz, műveltségterületekhez kapcsolódóan szempontrendszereket mutat be, érveket ad a neveltség szöveges értékeléséhez.
Kategória |
Oktatás |
Sorozat |
Modern pedagógia a gyakorlatban |
Méret |
B5 |
Oldalszám |
312 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
963 657 380 8 |