A Kovács-módszer alkalmazása
A program központi része egy egész testet foglalkoztató, gazdag mozgásanyag, amelynek az általános erőnlét és egészségi állapot javítása mellett sokoldalú személyiségfejlesztő hatása is van. Mindenekelőtt erőteljesen hat az iskolai tanulást meghatározó részképességek, mint a látás, hallás, tapintás, térészlelés, téri tájékozódás, egyensúlyérzékelés, továbbá a kéz-láb, szem-láb és szem-kéz koordináció fejlődésére. Javítja a keresztcsatornák együttműködését, a látott és hallott információk összekapcsolását. Fejleszti a szándékos figyelmet, az alak-, forma-, méret-, alak-háttér- és gestalt-látást, a ritmus- és tempóérzéket, valamint a testséma és a lateralitás érzékelését, segíti a finommotorika, a gyorsasági reflexek és a mozgáskoordináció fejlődését. A mozgásanyagban alkalmazott különleges léggömbös, labdás és ugróköteles játékok fejlesztik a gyerekek kreativitását, képzeletét, segítik szociális és érzelmi fejlődésüket, hozzájárulnak pozitív énképük kialakulásához. A mozgásfoglalkozások tevékeny pihenésként alkalmazva a napi foglalkozások közben megelőzik és oldják a fáradtságot.
Kategória |
Fejlesztő pedagógia |
Sorozat |
Pedagógusok pedagógusoknak |
Méret |
A5 |
Oldalszám |
112 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
978 963 446 379 5 |
- Bevezetés
- A mozgás
- Mozgásfoglalkozások az óvodában a Kovács-módszer szerint
- Fejlesztés a mozgásgyakorlatok tükrében
- A Kovács-módszer alkalmazásának hatásvizsgálata
- Összegzés
- Irodalom
- Függelék