Feladatok a gyűjtőfogalmak felismeréséhez, az asszociációs képesség fejlesztéséhez
A hétköznapokban, de a tanulási folyamatokban is nagy segítség, ha egyes dolgok, tárgyak között párhuzamot tudunk felfedezni, azonos csoportba tudjuk sorolni őket. Az asszociáció, vagyis a társítás, a közös tulajdonságok felderítése gyakorlottságot kíván. E füzet azért készült, hogy a 4-8 éves gyerekek gyakorolhassák az összetartozók, a hasonló tulajdonságú tárgyak, élőlények felismerését, és a gyűjtőfogalmak, csoportok tulajdonságai egyértelműen kirajzolódjanak a számukra. A gyakran használt gyűjtőfogalmak (gyümölcsök, zöldségek, madarak stb.) mellett a gyerekeknek lehetőségük nyílik más jellegű csoportosításra is, például: fémből készültek, papírból készültek. A játékos formában, színezéssel és rajzolással megoldható feladatok sokféle téma, fogalom pontosítását teszik lehetővé a szülők vagy segítők számára. Lényeges, hogy a feladatok megoldása után szóban összegezzék a gondolatokat, és így az elmélyítést segítsék. Például: a madarak olyan állatok, amelyek tollasak, csőrük van és tojást tojnak. Nem biztos, hogy minden madár jól repül, például a tyúk nem tud jól repülni. A denevér, bár tud repülni, nem madár, mert nincs tolla és a kicsinye sem tojásból kel ki. A lapok alján az Ide tartozik csoportban találják a helyes megoldásokat. A Nem színezett kifejezés alatt közös tulajdonságuk alapján kaphatnak nevet a képek. Más csoportosítás is elfogadható lehet. Az Ide tartozik még kategória ötleteket ad az üres karikák kitöltéséhez.
Kategória |
Fejlesztő pedagógia |
Méret |
A4 |
Oldalszám |
28 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
978 963 |