A könyvet a neveléstudomány területén tevékenykedőknek ajánljuk. Pedagógus jelölteknek, pedagógusoknak, nevelőtanároknak és mindazoknak, akik kiváló szakemberek gondolatai szeretnék megismerni a neveléstudomány egy-egy szeletkéjéről.
Kategória |
Oktatás |
Méret |
B5 |
Oldalszám |
432 |
Borító |
kartonált |
ISBN |
978 963 913 596 3 |
Előszó
A neveléselmélet tárgya, alapkérdései
- Oláh János: A nevelés és a nevelési folyamat
- Oláh János: A nevelés szükségessége, lehetősége, korlátai
- Czeizel Endre: A tehetség-talentum értékelése a genetikai forradalom korszakában
A közösség hatásrendszere
- Janowszky Sándor: Egyén és közösség fejlesztése a nevelés folyamatában
- Karikó Sándor: Konformizmus és nevelés
- Ormándi János: Értékek és személyiségfejlesztés
- Nagy Andor: A médiumok értékközvetítő, személyiségalakító szerepe és lehetősége
- Dombi Alice: A nevelő - szülő kommunikáció tartalmi kérdései
A nevelés területei
- Dombi Alice: A nevelés irányai, főbb nevelési területek
- Benkő Zsuzsanna: Bevezetés az egészségfejlesztésbe
- Szöllősi Erzsébet: Környezeti nevelés
- Fodor László: Vallási nevelés
- Molnár Péter: Az értékekre nevelés technológiája
- Kesztyűsné Dobos Katalin: Technikai nevelés a mindennapokban
A nevelés módszerei
- Oláh János: Nevelési módszerek
- Janowszky Sándor: Önismeret – önnevelés
- Nagyné Janowszky Krisztina: Nevelőerő a játékban, játék a nevelésben
- Mark Kinney, Nancy Kinney, Patricia K. Kubow: Demokratikus tanári módszerek az osztályteremben és magyarországi alkalmazásuk
A nevelés főbb színterei
- Varga István: Családi szocializáció, mint személyiségfejlesztő tényező
- Bujna Eleonóra: Család-formák, családtipusok, nevelési attitűdök
- Schüttler Tamás – Szekszárdi Júlia: Az osztályfőnöki szerep története és lehetséges alakváltozatai
- Dombi Alice:Együtt és külön – Az iskola és környezete
- Trencsényi László:Civil kezdeményezések a nevelésben
- Trencsényi László:Partnerek és/vagy vetélytársak a nevelésben
- Szuromi István:A magyarországi ifjúsági mozgalmak a XIX.-XX. században
Pedagógus mesterség
- Dombi Alice: Exempla trahunt A pedagógus mint mintaadó
- Hoffmann Rózsa: Erkölcs és pedagógia A Pedagógus Szakmai Etikai Kódex jelentősége
- Zsolnai Anikó: A tanári munkához szükséges szociális készségek
- Szekszárdi Júlia: A konfliktusok pedagógiája
- Dombi Alice: Kötődés-érzelmek-személyiség A tanulói személyiség megismerése
A XXI. század új kihívásai
- Dombi Alice: Új szerepkörök, elvárások a nevelésben Az oktatás európai dimenziói
- Farkas Olga: Demokratikus társadalom — demokratikus iskolavezetés
- Ormándi János: Az igazgató mint kommunikátor
- Farkas Olga: Minőségfejlesztés a közoktatási intézményekben
- Dombi Mária Adrienn: “Megbeszélni végre közös dolgainkat” A multikulturális nevelés
- Szuromi István: A felnőttképzés
Pedagógiai sajtó hazánkban
- Boronkai Andrea:Pedagógiai szakirodalom hazánkban